Een online marketingstrategie die werkt, moet je voortdurend monitoren en bijsturen. Aan de hand van jouw input, verzamelde data en de persona-analyse helpen we je bepalen welke content en campagnes je op welke kanalen moet inzetten. Zo gaan we voor een marketingstrategie die bezoekers door de funnel leidt naar een conversie. 

Meer dan advertising

Online marketing is voor ons meer dan advertising. Het is onlosmakelijk verbonden met de ontwikkeling van je webproject. Zo zijn er heel wat marketingtechnische zaken die mee bepalen of het een succes wordt of niet. Maar geen nood, we helpen je van bij het begin om op alle vlakken te scoren. 

Marketing audits

Ben je al een tijdje aanwezig op het internet? Dan starten we met enkele uitvoerige audits. Hoe goed scoor je op SEO-vlak, zowel technisch als inhoudelijk? Wat werkt er op je huidige website of shop en wat niet? Hoe goed doet je SEA het? Aan de hand van enkele audits brengen we meteen in kaart wat er beter kan of waar er groeimarge zit. De ideale basis om je nieuwe marketingstrategie op te bouwen
 

Boek nu je audit

SEO

Bij Marlon is SEO geen leuke extra. Het maakt integraal deel uit van ons ontwikkelingsproces. Fratello, ons CMS, bevat alle tools om een website of webshop SEO-proof te maken, zowel technisch -via onder andere micro data- als inhoudelijk. 

Keyword research

Vertrek je van een bestaande website of webshop? Dan leggen we via een SEO-audit alle technische en inhoudelijke pijnpunten bloot. Via een zoekwoordenonderzoek brengen we het zoekgedrag van je doelgroep en de trends binnen de sector in kaart. Deze data dient als basis voor de copywriter, maar evengoed voor de nieuwe structuur en het prototype

Redirects

Bij de lancering van een nieuwe website hoort standaard een redirect plan. Surft er iemand naar een oude, niet meer bestaande URL? Dan sturen we de gebruiker door naar de meest relevante pagina op je nieuwe website. Hiermee vermijd je niet alleen frustratie, maar behoud je ook je huidige SEO-waarde en kun je deze zelfs versterken. 

Contentstrategie

Een goede blog, een boeiend eBook, inspirerende video’s… Een goed contentplan is cruciaal om de juiste doelgroep op het juiste moment aan te spreken. 

Welke content heb je nodig? Om dat te bepalen, definiëren we persona’s die de mensen uit je doelgroep weerspiegelen. Met die persona’s in het achterhoofd kan je heel doelgericht content creëren en mensen leiden naar je website of webshop. 

In het contentplan lijsten we op welke content gemaakt moet worden, door wie en tegen wanneer. Het plan helpt je bij het plannen van social media updates en de regelmaat waarmee je content kan herhalen. 

Google Analytics

Om te weten of je website of shop goed presteert en je marketing efforts effect hebben, houden wij van bij de launch alle data netjes bij via Google Analytics.

In functie van de top tasks van je bezoekers, bepalen we de juiste KPI’s en belangrijkste meetpunten, die we oplijsten in een meetplan. Voor elke website stellen we de nodige conversiefunnels in, die je inzicht geven in het surf- en conversiegedrag van je bezoeker. Via een dashboard op maat visualiseren we de belangrijkste data duidelijk en compact. 

SEA

Het grote voordeel van advertenties binnen de zoekresultaten is timing. Door de juiste zoektermen te targeten, bereik je mensen op het moment dat ze op zoek zijn naar jou of een gelijkaardig product of dienst. 

Op basis van een audit optimaliseren we je bestaande advertentieaccount of we zetten een nieuwe op. We zorgen ervoor dat we alle relevante data correct kunnen meten en vervolgens optimaliseren, want rendabele clicks zijn ons doel. Op basis van ons online marketingplan, relevante zoektermen en jouw advertentiebudget zetten we één of meerdere campagnes op. Maandelijks mag je van ons een beknopt rapport verwachten. 

Google shopping

Heb je een webshop? Dan is Google Shopping de perfecte manier om een grote groep potentiële klanten te bereiken. Via Google Shopping kan je jouw product tonen bovenaan de zoekresultaten van Google. Een foto van een prachtige zomerjurk of oogstrelende vulpen zegt soms meer dan een omschrijving van 80 karakters.

Google certified

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, blijven we bijleren. Zo gaat het marketing team elk jaar opnieuw voor de Google Certifications. De ideale manier om onze kennis op de proef te stellen en de laatste nieuwigheden in de Google tools op te pikken. 
 

Neem contact op

Social media

Aanwezig zijn op sociale media lijkt vanzelfsprekend, maar hoe bereik je je doelgroep in een zee van content?

Facebook, Instagram, LinkedIn… Er zijn heel wat kanalen. Eerst bepalen we welke platformen en advertentiemogelijkheden voor jou het meest relevant zijn. We houden ook rekening met je doelgroep en de beslissingfase waarin ze zich bevinden. 

De meest relevante mogelijkheden worden samengevat in een online marketingplan dat we uitvoeren én voortdurend bijsturen. Slaat een campagne minder goed aan dan verwacht? Dan verschuiven we budget naar een beter presterende campagne. 

Heb je hulp nodig bij het invullen en aankleden van die campagnes? We ondersteunen je niet alleen bij het schrijven van je content, maar ook bij het uitwerken van de visuals, waarbij we de visuele identiteit en herkenbaarheid bewaken. 

CRO

Om meer conversies te behalen, moet je tijdig je website of webshop bijsturen in functie je huidige bezoeken. Dit is een continu proces en niet iets dat één keer elke paar jaar gebeurt. 

Een analyse maakt duidelijk waar de mogelijke drempels van een pagina liggen. Zo kunnen we heel gericht de gebruikservaring verbeteren. Google Analytics, heatmaps, A/B tests, multivariate testing, split-url tests … zijn slechts enkele mogelijkheden om meer inzicht te vergaren. 

Op zoek naar ondersteuning?

Zit je marketing in-house, maar heb je graag een objectieve kijk? Of wil je graag bepaalde taken zelf doen, maar lukt het niet om alles in eigen beheer te doen? Ook dan staan we voor je klaar. Wij nemen het van je over of ondersteunen je op de manier die voor jou het beste werkt. 

Kom eens langs