Online marketing gaat verder dan puur data.
Het focust op wat je doelpubliek écht wilt en sluit aan bij hun waarden en noden. 

In het wilde weg online advertentiecampagnes lanceren, heeft weinig zin. Wat wil je bereiken en vooral: wie precies? Een goede online marketingstrategie is een samenspel van verschillende kanalen en gebaseerd op data, maar ook op een duidelijke visie. Wij waken erover dat alle online marketinginspanningen dezelfde boodschap en waarden uitdragen. 

We bepalen de prioriteiten en op basis daarvan werken we het plan stap voor stap uit. Zetten we eerst de SEO van je website op punt? Gaan we voor meerbrand awareness op Facebook en Instagram of gaan we heel specifiek adverteren via Google Ads

Alle campagnes worden nauwgezet opgevolgd en op gezette tijdstippen bijgestuurd. We passen de copy en layout aan zodat onze acties steeds beter presteren. Als jouw partner in online marketing gaan we proactief op zoek naar creatieve manieren om in te spelen op de noden van je doelpubliek.

Een doelgricht en creatief online marketing plan? 

Wij helpen je graag

Even when you are marketing to your entire audience or customer base, you are still simply speaking to a single human at any given time.

Ann Handley

Search Engine Advertising

Het grote voordeel van advertenties binnen de zoekresultaten van Google of Bing is timing. Via de juiste zoektermen bereik je mensen op het moment dat zij op zoek zijn naar jou of een gelijkaardig product of dienst.

Hoe pakken we dit aan?

Op basis van een audit optimaliseren we je bestaande advertentieaccount of we zetten een nieuwe op. We zorgen ervoor dat we alle relevante data correct kunnen meten en vervolgens optimaliseren, want rendabele clicks zijn ons doel. Op basis van ons online marketingplan, relevante zoektermen en jouw advertentiebudget zetten we één of meerdere campagnes op. Maandelijks mag je van ons een beknopt rapport verwachten. 

Een extra troef: Google Shopping

Heb je een webshop? Dan is Google Shopping de perfecte manier om een grote groep potentiële klanten te bereiken. Terwijl Adwords Search puur tekstuele advertenties zijn, kun je via Google Shopping jouw product tonen bovenaan de zoekresultaten van Google. Een foto van een prachtige zomerjurk of oogstrelende vulpen zegt soms meer dan een omschrijving van 80 karakters.

Samenwerken?

Heb je andere belangrijke zaken aan je hoofd en wil je dat wij je SEA van begin tot einde aanpakken? Of is een correcte setup voldoende en trek je verder je plan? Het kan allemaal.

Maak een afspraak

Social media advertising

Aanwezig zijn op sociale media is vandaag vanzelfsprekend, maar hoe bereik je je doelgroep in een zee aan content? Een eigen merkidentiteit, een sterke visuele taal en een duidelijke boodschap zijn hierbij cruciaal. 

Hoe pakken we dit aan?

Facebook, Instagram, YouTube … er zijn heel wat verschillende social media platformen. Eerst definiëren welke kanalen en welke advertentiemogelijkheden voor jou het meest relevant zijn. We houden rekening met je doelgroep, maar ook in welke beslissingsfase ze zich bevinden. Moeten ze je product of dienst nog leren kennen? Of zijn ze ondertussen al loyale fans?

We gieten de meest relevante mogelijkheden in een online marketingplan dat we uitvoeren én voortdurend bijsturen. Slaat een campagne minder goed aan dan verwacht? Dan verschuiven we het budget naar een beter presterende campagne.  

 

Samenwerken?

Het volledige plaatje of eerder een samenwerking tussen jouw online marketeer en ons team? Alles is mogelijk. 

Contacteer ons

Contentstrategie

Een goede blog, een boeiend eBook, inspirerende video’s … Misschien heb je al flink geïnvesteerd in je content of moet je nog beginnen. Een goed contentplan is hoe dan ook cruciaal. 

Hoe pakken we dit aan? 

Eerst definiëren we persona’s of types mensen binnen je doelgroep. Met die persona’s in je achterhoofd kun je heel doelgericht content creëren en mensen leiden naar je website of webshop. In het contentplan verzamelen we welke content gecreëerd moet worden, door wie en tegen wanneer. Het plan helpt je ook je content plannen op social media en de regelmaat bepalen waarmee je content kunt herhalen. We analyseren hoe goed je content scoort en verfijnen de advertenties op basis van onze bevindingen.

Samenwerken?

Kan je een goede copywriter gebruiken voor je blog of heb je onvoldoende tijd voor je social media? Vind je het net fijn om zelf creatief aan de slag te gaan, maar is het bedenken van de strategie niet je ding? Wij helpen je precies zoals jij wilt.

Aan de slag

Good marketing makes the company look smart. Great marketing makes the customer feel smart.
 

Joe Chernov

SEO - Search Engine Optimization

Bij Marlon is SEO geen leuke extra, maar maakt het deel uit van ons ontwikkelingsproces. Ons content management systeem (CMS) bevat alle tools om een website of webshop SEO-proof te maken, zowel technisch als inhoudelijk. Zo spelen relevante inhoud en een correcte opbouw van interne en externe links een belangrijke rol. 

Hoe pakken we dit aan?

Aan de hand van een SEO-audit leggen we alle technische en inhoudelijke pijnpunten bloot. Via een zoekwoordenonderzoek brengen we vervolgens het zoekgedrag van jouw doelgroep, maar ook de trends binnen jouw sector in kaart. Op basis daarvan definiëren we relevante zoektermen waarmee de SEO-copywriter aan de slag kan. De resultaten helpen niet alleen de copywriter, maar ook ons. De nieuwe structuur en het prototype zullen nog meer on point zijn.

Bij de lancering van een nieuwe website hoort standaard een redirect plan. Surft er iemand naar een oude, niet meer bestaande url? Dan sturen we de gebruiker door naar de meest relevante pagina op je nieuwe website. Hiermee vermijd je niet alleen frustratie, maar behoud je ook je huidige SEO-waarde en kun je deze zelfs versterken. 

Moeten we eenbestaande website verbeteren? Dan geven we je na een analyse technisch advies, maar ook tips over je huidige content waar je zelf mee aan de slag kunt. 

 

Samenwerken?

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Maak een afspraak

Google Analytics

Vanaf de launch houden wij alle data over jouw website of webshop netjes bij via Google Analytics. De verschillende statistieken geven ons een gedetailleerd beeld van hoe goed jouw website presteert.

Hoe pakken we dit aan? 

Samen met jou bepalen we de belangrijkste meetpunten en stellen we een analyseplan op. Voor elke website verzorgen we de nodige meetbare conversiefunnels, die je een zicht geven op het surfgedrag van jouw bezoeker. Vervolgens bouwen we een Google Analytics Dashboard op maat zodat je snel je weg vindt in de hoeveelheid data.

Dat alles heeft maar één doel: inzicht. Hoe gestructureerder we alle gegevens verzamelen, hoe beter we ze kunnen interpreteren en hoe vlotter we tot concrete conclusies komen om jouw website of webshop nog beter te doen scoren. 

Samenwerken?

Hoe ver we hierin gaan en wat we precies uitvoeren, bepaal jij. Leveren wij je enkel de nodige inzichten en conclusies aan of wil je dat wij de aanbevolen verbeteringen ook doorvoeren? Alles is mogelijk.

Aan de slag

Conversieoptimalisatie (CRO)

Dankzij conversieoptimalisatie haal je het meeste uit je website of webshop, maar wat is dat precies? Het is alleszins méér dan puur verkeer naar je website leiden. Ook hier is meten cruciaal, want zonder datatesten waag je je aan nattevingerwerk.

Hoe pakken we dit aan?

Investeer je tijd en geld in je website of webshop, maar levert het niets op en wil je graag weten waarom? Om meer conversies te behalen, moet je tijdig je website of webshop bijsturen in functie van je huidige websitebezoeken. Dit is een continu proces en doe je niet één keer om de zoveel jaar. 

Een analyse maakt duidelijk waar de mogelijke drempels van een pagina liggen. Zo kunnen we heel gericht de gebruikservaring verbeteren. Google Analytics, heatmaps, A/B tests, multivariate testing, split-url tests … zijn slechts enkele mogelijkheden om meer inzicht te vergaren. 

Meer dan advertising

Online marketing is voor ons meer dan advertising. Het is onlosmakelijk verbonden met de ontwikkeling van je webproject. Er zijn heel wat marketing technische zaken die mee bepalen of je website of webshop al dan niet een succes wordt. Maar geen nood, wij nemen dit graag voor jou in handen.

Wil je jouw online aanwezigheid versterken?

Meer online verkopen, op pagina één in de zoekresultaten en regelmatige contentupdates. Wie wil dat niet? Van analyse en advies tot creatie en technische optimalisatie. Ons team staat alvast klaar.

Maak vrijblijvend een afspraak