Internationale productsite voor Aerosleep

Aerosleep ontwikkelt al meer dan 20 jaar producten om baby’s veiliger te laten slapen. Om die producten en hun kennis te delen, vroeg Aerosleep aan Marlon om een nieuwe marketingsite te ontwikkelen. Voor 13 landen, in 11 talen. 
 

3D-rendering unieke techniek matras Aerosleep

Een goeie start...

Een content-based website verschilt op een aantal vlakken van een webshop. Maar ons proces start hetzelfde: samen met de klant bepalen we wat ze met de site willen bereiken. Aerosleep wil (toekomstige) ouders informeren en kennis laten maken met het productgamma. Of dat lukt, meten we aan de hand van KPI’s (Key Performance Indicators), zoals het zoeken naar een dealer. 

Emotional design

Door de marketing insteek van deze website zijn zowel lay-out als performantie belangrijk. 
We kozen ervoor om de productvoorstelling niet op de klassieke e-commerce manier te doen, maar via een emotional design. We tonen de producten zoals ze gebruikt worden, op grote afbeeldingen die de volledige breedte van de pagina benutten. Via 3D-animaties worden de unieke eigenschappen van de producten uitgelicht. 

Naast emotional is het design ook responsive. De lay out past zich aan aan de grootte van het scherm van de bezoeker, zodat het er altijd goed uitziet en de producten correct worden weergegeven. 

Bestelwizard & dealer finder

Omdat niet iedereen een standaard matras heeft, biedt Aerosleep de optie om een matrasbeschermer op maat te laten maken. Om de nodige informatie te verzamelen, bouwden we een wizard waarin klanten de vorm, het formaat, de gewenste kleur en hun gegevens kunnen achterlaten.

Verdelers van Aerosleep-producten vind je in een paar klikken via de dealer finder. Deze geeft internationale resultaten en biedt een overzicht van zowel fysieke winkels in je regio als webshops. De resultaten zijn overzichtelijk weergegeven in een lijst view, maar je kan switchen naar een visualisatie op kaart. 

Wizard om matrasbeschermer op maat te bestellen, gebouwd door Marlon

Informeren en ondersteunen

Aerosleep wil klanten informeren: Welke producten zijn er beschikbaar en wat is veilig voor jouw baby? Daarnaast willen ze jonge (toekomstige) ouders graag ondersteunen bij al hun vragen. Productpagina’s bevatten daarom naast duidelijke foto’s ook praktische en technische informatie. Heb je toch nog een vraag over een product? Dan kan je het antwoord waarschijnlijk vinden bij de FAQ. Mensen die geen antwoord hebben gevonden, kunnen via de chat-integratie meteen een gesprek starten. 

Via het kennislab gaat Aerosleep nog verder. Hier vind je informatie en explainervideo’s over slaaprituelen, mogelijke oorzaken voor een slaapprobleem of hoe je bepaalde zaken als ouder best aanpakt. 

Aerosleep visual by Marlon

Eenvoudig en volledig beheer

Niet alleen de voorkant van een site moet er goed uitzien en gebruiksvriendelijk zijn. Daarom kan je via ons Fratello CMS-systeem de inhoud van de volledige site beheren, in alle talen. Dankzij het widget-systeem kan Aerosleep zelf de pagina’s opbouwen zoals ze willen: tekst in combinatie met video of een afbeelding, een blok waarbij andere relevante artikels uit het kennislab of gerelateerde producten worden getoond … 

Aerosleep-producten zijn in heel wat landen beschikbaar. Dat is dus een behoorlijke lijst van winkels die in de dealer finder moeten verschijnen. Om het updaten van de informatie van deze dealers te vergemakkelijken, bouwden we een extra functie in Fratello: een bulk import/export. Zo hoeft de informatie niet telkens individueel te worden aangepast. 
 

Zelf je producten in de kijker zetten?

Ruim 75% van de mensen zoekt online informatie voor een aankoop. Wil je er graag tussenuit springen met een website die jouw producten of services op een aantrekkelijke en overtuigende manier presenteert? Als digitale partner zorgen we ervoor dat potentiële klanten je weten te vinden. 

Let's talk!

Neem contact op met Marlon voor een eigen site