Hoe ervaart VoiceProductions onze samenwerking?

Op door Tina Van der Heyden

Wanneer we samen met een klant aan een project starten, is dat het begin van een samenwerking op lange termijn. Dat was niet anders bij VoiceProductions. Maar hoe heeft de klant dat zelf beleeft? Jimmy deelt met plezier zijn ervaring met ons. 

Hoe start je met een platform zoals VoiceProductions?

Jimmy: Ik ben eigenlijk altijd al met mijn stem bezig geweest. 15 jaar geleden ben ik dan gestart met radio maken. De logopediste waar ik toen mee samenwerkte zei dat ik meer moest doen met mijn stem, bijvoorbeeld documentaires inspreken.

Ik heb toen beslist om veel aan mijn stem te werken en van het één kwam het ander. Met VoiceProductions kan ik die passie nu ook delen met andere mensen. 

Je bent met het platform gestart in 2017. Een goeie 2 jaar later ging je op zoek naar een partner. Vanwaar die switch?

Van in het begin deed ik alles zelf. Klanten konden een tarief berekenen en een bestelling plaatsen, maar dat verliep via een formulier. Eens dat binnenkwam, moest ik dan zelf het project aanmaken met alle nodige details. Dat vroeg gewoon te veel tijd. Alles moest eenvoudiger, sommige zaken moesten geautomatiseerd worden. Maar daar had ik een partner voor nodig.

Na wat vergelijken en zoeken heb je uiteindelijk voor Marlon gekozen. Wat heeft je over de streep getrokken om met ons in zee te gaan?

Marlon focuste vanaf het begin op meer dan marketing. Er werd veel aandacht besteed aan de gebruikservaring, zowel voor klanten als voor mezelf, achter de schermen. Dat is een belangrijke fase in jullie proces: een uitgebreide analyse, nog voor er een letter code geschreven wordt. 

Jullie denken van in het begin mee en houden ook al rekening met de toekomst. Dat jullie dan ook nog eens met vast personeel werken en niet met (internationale) freelancers, heeft de uiteindelijke doorslag gegeven. 

Customer journey, analysefase VoiceProductions bij Marlon
Over die analyse gesproken. Dat is uiteindelijk wel een heel groot deel van het traject geweest.

Klopt helemaal! Als er geen honderden pagina’s analyse gepasseerd zijn, is er geen enkele gepasseerd. Marlon pakt dat heel grondig aan en vertrekt zowel vanuit een marketing standpunt als van persona analyses. 

In die analysefase is er ook al rekening gehouden met de toekomst. De modules zijn zodanig opgebouwd dat jullie er altijd verder aan kunnen bouwen en ze kunnen uitbreiden. En dat is belangrijk, want de bedoeling is wel om ook echt nog te groeien. 

Het nieuwe design is vlot tot stand gekomen. Had je een duidelijk beeld in je hoofd vooraf?

Eigenlijk niet. Het is heel moeilijk om op een blanco blad te zeggen wat je graag wilt en graag ziet. Je kan wel voorbeelden doorgeven, maar je wil dan toch iets dat anders is en uniek is. De designer kwam met verschillende varianten waaruit ik kon kiezen en feedback op kon geven en zo kom je wel snel tot iets dat aansluit bij wat je wilt. 

Oude vs nieuwe logo van VoiceProductions, redesign door Marlon
Na de analyse en het design is het platform ontwikkeld. Wat betekent dat concreet voor jou?

Heel wat dingen gaan nu automatisch. Als er geen vragen of bijkomende wensen zijn, kunnen klanten een opdracht rechtstreeks bij een stemacteur boeken. Ik kan dat in het CMS via een duidelijk overzicht opvolgen, maar hoef niet tussen te komen. 

Als een klant mij opbelt met een concrete vraag of een probleem, vind ik heel snel dat project terug. En ik kan zelf hun account eventjes overnemen via een verpersoonlijking om bepaalde acties voor hen uit te voeren. 

Intussen is het vernieuwde VoiceProductions ook al een paar maanden live. Hoe zijn de reacties tot nu toe?

Heel positief. Een aantal klanten hebben vermeld hoe leuk het nieuwe logo is, iets wat ik niet meteen had verwacht als feedback. De bestellingen kunnen ook heel vlot geplaatst worden. Langs de kant van de stemacteurs gaat alles ook wel goed, al hebben we hier en daar gemerkt dat er nog dingen ontbreken of beter kunnen. Maar daar wordt nu ook al terug aan gewerkt en zo blijven we verbeteren

We zien het aantal bestellingen geleidelijk aan stijgen ten opzichte van de vorige website. En ook klanten uit Nederland vinden ondertussen de weg naar ons platform. 
 

Printscreen homepage VoiceProductions, ontworpen & ontwikkeld door Marlon
Wat zijn de toekomstplannen voor het platform?

In 2021 zetten we in op verdere internationalisering. Ik kreeg al een bestelling uit Bulgarije voor een Amerikaanse stem. En zo’n internationale bestellingen mogen er zeker meer komen. Aan de hand van de roadmap kan ik samen met Marlon oplijsten wat ik graag nog uitgebreid wil zien aan het platform en prioriteiten stellen. Zo kan er in fases verder gebouwd worden en groeit VoiceProductions verder. 
 

Case study: het VoiceProductions platform

Wil je graag meer weten over hoe het platform tot stand is gekomen? Je kan het allemaal ontdekken in onze case study! 

Lees meer